redux

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Of the night

Av Josefine - 10 november 2013 19:45

 

To some peope it's just a car,to others it's just something that takes you where ever you want to go,like a machine. But to me it's something that showed me what beauty really is!


Ja det är väl lite udda att jag som är TJEJ är så grymt intresserad av bilar,fordon av alla slag,att jag till och med vill jobba som bilmekaniker. Just nu håller jag på att praktisera på en stor auktorisserad verkstad och jag har faktiskt världens bästa handledare. Ärligt talat så är de flesta som jobbar där grymt schyssta och extremt roliga. Antar att det blir så när de inte riktigt ser mig som en tjej utan lite mer en av grabbarna. Inte helt och hållet precis men tillräckligt mycket för att inte dalta med mig och det passar mig perfekt.

Som den bilfantast jag är så fick vi också in en Chevrolet Camaro (2011-2012 årsmodell) precis bredvid där jag och min handledare står och jobbar. Tyvärr så var jag sjuk den dagen de jobbade med den så jag blev halvt hjärtekrossad när jag fick höra det. Men men,det kommer nog fler chanser.


Men jag tänker inte bara skriva om bilar för det finns såklart viktigare saker i livet. Jag vet inte om det bara är jag som känner såhär ibland men det händer då och då,eller väldigt ofta,att det känns som om jag drömmer. Saker och ting känns för bra för att vara sant och det känns som om jag bara inbillar mig allt. Särskilt den här helgen som var nu. Min pojkvän bor ju uppe i Boden,ja jag vet att jag bor i Stockholm men han har faktiskt inte flyttat dit än helt och hållet så än så länge så har han inte helt och hållet flyttat ifrån mig. Hur som haver min pojkvän bor som sagt uppe i Boden,pga militärutbildning och jobb inom militären,och han får ju komma hem varannan till var tredje helg så han fick komma hem den här helgen.

Nu ska inte jag sitta och skriva vilken perfekt pojkvän han är,även om han faktiskt är det,utan jag ska förklara varför det känns som om jag drömmer i vissa situationer.


Min pojkvän har en tendens att kunna vara riktigt megaromantisk och urgullig,haters gonna hate,och i helgen så har han varit supermysig. Kommit och kramat mig bakifrån,kysst mig i nacken,på halsen,axlarna och bara frågat hur jag mår,gjort middag till oss. Hållt om mig i sin famn i badkaret när vi badade tillsammans med tända ljus och allt möjligt. Sagt att han älskar mig och att han har saknat mig flera hundra gånger. Ja en hel rad småsaker som gör att hela ens dagar blir helt fantastiska. Poängen är ialla fall att jag har aldrig haft ett sådant här seriöst förhållande och vi är snart inne på 1 år. 

Men varför det känns som att jag drömmer är just för allt han gör mot mig och sättet han tar hand om mig är så himla fantastiskt och helt underbart.


Det är nästan så jag knappt vågar tro att det är sant för jag är så rädd att han ska försvinna. Som om allt det lyckliga ska ta slut. Jag vet att det bara är jag som är nojjig men jag har blivit grundlurad av en kille förut och fast det inte var äkta kärlek så varje gång han svek eller ljög för mig så smärtade det lika mycket varje gång fast jag borde ha lärt mig vid det laget att inte släppa in honom igen.

Men jag var "ung" och dum och det är jag inte längre. Jag skulle kunna sitta här och säga att jag har haft en av de bästa helgerna i mitt liv idag men det tänker jag faktiskt inte göra. Det är inget roligt för de som kanske har haft en skithelg och ibland glömmer jag hur bra jag faktiskt har det.

Det finns de som har det hundra gånger värre än vad jag har och här sitter jag och är ledsen till och från för att min älskling ska flytta upp till Boden snart. Jag får nog lära mig att börja tänka positivt och försöka ta till vara på varje minut jag får ut av dagen,för man vet ju aldrig vilken som kan bli den sista.


Och nu känner jag att detta inlägg är långt och helt osammanhängande så jag får nog ta och avsluta detta med det här: Jag har helt enkelt haft en toppenhelg,jag är glad och lycklig,jag mår bra och imorgon ska jag lämna in min killes armband på gravering. Senare kanske det blir lite övningskörning men för tillfället så fortsätter jag att lyssna på grym musik och kanske unnar mig ett avsnitt av Gossip Girl. Helt knäppt men jag har totalt blivit besatt av den serien,men nu får det räcka.

Kanske ses imorgon! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 21 november 2013 18:53

Har skaffat en ny blogg på Nattstad.se så om ni vill kolla in den så finns den här ----> NY BLOGG så från och med nu så bloggar jag där. Tack för den här tiden på bloggplatsen.se och jag hoppas att ni som läser den här bloggen följer med mig över ...

Av Josefine - 19 november 2013 19:30

Sådär då tänkte jag ta och svara på era frågor så här kommer era frågor med svar!   Någon du känner: Vad har du för färg på din tandborste?Vilken färg ska du färga håret? :)   Svar: Haha den är vit och lila och min blivande hårfärg är brunröd...

Av Josefine - 19 november 2013 19:06


  Fotad utav mig!   Ibland blir det för mycket även för mig. Jag tänker inte sitta och skriva värsta deppinlägget men just idag och just nu så känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig. Ärligt talat så har jag gått runt och bara varit...

Av Josefine - 18 november 2013 16:16


  Hittade en gammal ful bild som får duga!   I väntan på att min kära syster ska komma hit och hjälpa mig att färga håret så tänkte jag dra igång en frågestund. Har inget att blogga om så vad passar då bättre än en frågestund. Det finns inga r...

Av Josefine - 18 november 2013 12:24

Blev lite trött på min gamla design och kände att det var dags att uppdatera den lite. Så här har ni den nya,dock är klippningen lite dålig men det får ni leva med,har inte en ritplatta och jag hade inte tillräckligt med energi för att göra det noggr...

Presentation


Hej du! Jag är en 18-åring som går 1:a året på Fordonsprogrammet. Jag har en pojkvän på 22år som jag älskar obeskrivligt mycket,det som betyder allt för mig är han,vänner,bilar,foto,teckna,tv-spel. Kika gärna in igen och lämna ett spår efter dig ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards