redux

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Vett och ettiket! Rätt eller fel!

Av Josefine - 14 november 2013 18:30

   


Jag vet inte ens vad jag ska skriva om eller ens varför jag skriver. Jag känner mig ledsen och arg,kränkt och utskämd. Det går nog inte att förklara ens när jag tänker efter. Ärligt talat så vet jag inte ens vad som egentligen har hänt,jag är väl i någon slags chock skulle man kunna säga. Det har nämligen hänt en sak och av personliga skäl så tänker jag inte skriva vad.

Men jag vet bara att jag vill gråta,skrika och bara skaka vett i personen i fråga. Jag kan åtminstone säga att det är inte om mig och Martin men mer säger jag inte.


Det känns bara så konstigt. Så ofattbart mest och jag vet verkligen inte vad som får en person att agera såhär. Blir bara arg och skäms så mycket för detta drabbar ju oss andra. Ibland så undrar jag nästan vart mänskigheten är på väg,ena dagen så tar man någons plånbok ur en obevakad väska och andra dagen så kör man man på en gammal människa med hund och smiter varav människan och hunden avlider pga skadorna.

Det är helt absurt,det finns inte i min värld.

Jag slutar väl egentligen aldrig att bli förvånad för varje dag råkar man ut för eller hör om något som är så sjukt att man knappt tror vad man hör eller ser.


Men det jag blir mest förvånad över är hur låg självrespekt en del människor har. Har man inte mer vett i skallen än att bara smita från en olycksplats? Har inte folk mer vett i skallen än att inte tänka ett steg längre och bara ta något från någon annan?  Har inte de något medlidande? För jag tror knappast att de skulle tycka att det var så roligt om de själva råkade ut för liknande saker.

Blir så arg och jag blir ännu argare nu när jag tänker på det jag skriver. Ibland har jag nästan bara lust att ta folk i örat eller i nackhåret och bara få de att förstå att deras sätt att bete sig på inte är okej och att man får ta och visa respekt i vissa lägen.


Det är som det här med att ställa sig upp på bussen för att ge någon annan din plats. Personligen så kan jag tycka att det är bättre att ge någon äldre sin plats,men samtidigt så kan jag tycka att idag har jag jobbat och slitit och jag har ont i ryggen. Idag vill jag bara sitta. Det finns verkligen delade åsikter om det där,är det rätt eller fel att sitta kvar om någon äldre ber att få ta din plats?

Jag är en sådan här person att rätt ska vara rätt och fel ska vara fel. Men i vissa situationer så kan jag själv hålla med om att det inte finns något rätt eller fel.

Eller vad tycker ni?

 
 
natalia

natalia

14 november 2013 18:56

Åhh vad coolt att han jobbar inom militären för killen jag snackar med är intresserad av det och vill gå lumpen.SSjälv tycker jag inte det är så kul för att han kommer vara borta så länge.

Vad tråkigt att läsa att du inte mår bra! :(

Jodå min dag har varit helt okej :)

Hör av dig på kik? Nattist

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

14 november 2013 19:45

Jo det kommer säkert bli jättesvårt att hålla kontakten men man får göra det bästa av situationen! :)

Hehe jadu ..män i uniform är ju rätt sexigt ändå ;)
Ganska stolt över att han vill göra lumpen men känns samtidigt jobbigt men men..

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

14 november 2013 20:19

Haha ja ;)

Åhh vad härligt o höra att man kan få en sån känsla :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 21 november 2013 18:53

Har skaffat en ny blogg på Nattstad.se så om ni vill kolla in den så finns den här ----> NY BLOGG så från och med nu så bloggar jag där. Tack för den här tiden på bloggplatsen.se och jag hoppas att ni som läser den här bloggen följer med mig över ...

Av Josefine - 19 november 2013 19:30

Sådär då tänkte jag ta och svara på era frågor så här kommer era frågor med svar!   Någon du känner: Vad har du för färg på din tandborste?Vilken färg ska du färga håret? :)   Svar: Haha den är vit och lila och min blivande hårfärg är brunröd...

Av Josefine - 19 november 2013 19:06


  Fotad utav mig!   Ibland blir det för mycket även för mig. Jag tänker inte sitta och skriva värsta deppinlägget men just idag och just nu så känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig. Ärligt talat så har jag gått runt och bara varit...

Av Josefine - 18 november 2013 16:16


  Hittade en gammal ful bild som får duga!   I väntan på att min kära syster ska komma hit och hjälpa mig att färga håret så tänkte jag dra igång en frågestund. Har inget att blogga om så vad passar då bättre än en frågestund. Det finns inga r...

Av Josefine - 18 november 2013 12:24

Blev lite trött på min gamla design och kände att det var dags att uppdatera den lite. Så här har ni den nya,dock är klippningen lite dålig men det får ni leva med,har inte en ritplatta och jag hade inte tillräckligt med energi för att göra det noggr...

Presentation


Hej du! Jag är en 18-åring som går 1:a året på Fordonsprogrammet. Jag har en pojkvän på 22år som jag älskar obeskrivligt mycket,det som betyder allt för mig är han,vänner,bilar,foto,teckna,tv-spel. Kika gärna in igen och lämna ett spår efter dig ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards